021-88861815

تیام وبلاگ

جمعی از مطالب وندینگ ماشین ها در جهان

4 سیستم پرداخت غیر نقدی پیشرفته برای وندینگ ماشین‌ها

کیف پول دیجیتال
کیف پول‌های دیجیتال نوعی ابزار پرداخت آنلاین هستند که معمولا در یک اپلیکیشن هستند. مزایای کیف پول دیجیتال برای مصرف‌کنندگان بسیار زیاد است. راحتی واضح‌ترین مورد است. آن‌ها نیازی به حمل کیف پول یا به خاطر سپردن چندین رمز کارت بانکی ندارند. تمام اطلاعات کارت اعتباری و بدهی آن‌ها به یک برنامه متصل است. آن‌ها همچنین می‌توانند بلیط‌های دیجیتال و کوپن‌های الکترونیکی را در برنامه ذخیره کنند تا همیشه آن‌ها را در دسترس داشته باشند.
علاوه بر این، اطلاعات پرداخت مصرف کننده در یک مکان مرکزی محافظت شده ذخیره می‌شود. شماره کارت هرگز در خود برنامه ذخیره نمی‌شود، بلکه در عوض یک شماره مجازی منحصر به فرد به آن اختصاص داده می‌شود، حتی اگر گوشی هوشمند آن‌ها گم یا دزدیده شود، از پول مصرف کننده محافظت می‌کند. از آنجایی که کیف پول‌های دیجیتال در تلفن محافظت شده با رمز عبور خود قرار دارند، جایی که پرداخت‌ها اغلب فقط از طریق اثر انگشت امکان پذیر است، کاملا ایمن هستند.
 کیف پول دیجیتال وندینگ ماشین
کد QR
فناوری QR که مخفف عبارت Quick Response Technology است، یک کد دیجیتالی است که برای ذخیره یا پیوند دادن اطلاعات استفاده می‌شود. کد QR به یکی از محبوب‌ترین روش‌های پرداخت در سراسر جهان تبدیل شده است. زیرا کد به راحتی از طریق یک برنامه تلفن همراه، مانند یک کیف پول دیجیتال یا اسکنر یکپارچه تلفن، قابل اسکن است. مشتریان فقط باید کد را بدون زحمت درآوردن کارت اعتباری یا داشتن مقدار دقیقی پول نقد اسکن کنند. 
کدهای QR می‌توانند یک کانال تبلیغاتی بسیار موثر برای اپراتورهای فروشندگان باشند. برای مثال، اپراتورها می‌توانند محصولات جدید را با توزیع کوپن‌های کد QR دیجیتال یا کاغذی بین مصرف‌کنندگانی که با تعامل با یک محصول جدید به روشی مشخص، مانند تعامل با رسانه‌های اجتماعی، به دست آورده‌اند، تبلیغ کنند. سپس مشتری می‌تواند کوپن QR را در دستگاه اسکن کرده و آن را برای تخفیف یا فروش رایگان استفاده کند. شرکت‌ها می‌توانند از همین روش برای توزیع کوپن‌های فروش رایگان بین کارمندان خود استفاده کنند، که به کار خوب آن‌ها پاداش می‌دهد و حال و هوای مثبت دفتر را تقویت می‌کند.
تبلیغات با کدهای QR می‌توانند حتی خاص‌تر باشند. به عنوان مثال، فروشندگان می‌توانند از مصرف کنندگان بخواهند که یک محصول را از یک دستگاه وندینگ خریداری کنند و سپس یک کد QR در رسید ایجاد کنند. سپس مصرف کنندگان می‌توانند رسیدهای خود را با خرید بعدی در دستگاه فروش خودکار اسکن کنند تا به تخفیف‌ها دسترسی داشته باشند.
توجه داشته باشید که این دو نوع فعالیت تبلیغاتی کد QR به یک اسکنر بارکد و یک چاپگر رسید ادغام شده در دستگاه نیاز دارند که هزینه‌های اضافی را به راه اندازی وندینگ ماشین شما اضافه می‌کند.

پوشیدنی ها
در سال‌های اخیر، عملکرد Near Field Communication (NFC) فراتر از استفاده معمول آن در کارت‌های بانکی و برنامه‌های تلفن همراه توسعه یافته است. توسعه سریع فناوری، لوازم جانبی را به ابزارهای راحت و کاربردی تبدیل کرده است. امروزه استفاده از انگشتر، مچ بند، دستبند و ساعت هوشمند به عنوان روش پرداخت رایج شده است.
ساعت هوشمند یک رایانه پوشیدنی به شکل ساعت است که عملکردهای آن می تواند از اندازه‌گیری فعالیت تناسب اندام، ردیابی مسیر GPS و بازی گرفته تا فعالیت‌های تلفنی کامل مانند تماس‌ها، پیامک‌ها و ایمیل‌ها باشد. علاوه بر گوشی‌های هوشمند، آن‌ها همچنان محبوب‌ترین گجت در میان مصرف‌کنندگان فناوری هستند و 15 درصد از بازار فناوری‌های پوشیدنی را تشکیل می‌دهند. بر خلاف ساعت‌های هوشمند که اغلب حجیم هستند، مچ‌بندها، دستبندها و حلقه‌ها بسیار سبک‌تر و راحت‌تر هستند. 
از آنجایی که بسیاری از فروشندگان قبلا برای پشتیبانی از سایر گزینه‌های بدون نقد، NFC خوان‌ها را نصب کرده‌اند، پذیرش پرداخت‌های پوشیدنی هزینه‌های سرمایه‌گذاری اضافی ایجاد نمی‌کند.

پرداخت RFID
RFID مخفف فناوری فرکانس رادیویی است که شامل دو قسمت می‌شود: یک خواننده و یک برچسب. یک خواننده از امواج رادیویی برای شناسایی یک شیء دارای برچسب RFID، مانند کارت یا سایر ابزارهای پوشیدنی، در یک محیط بسته استفاده می‌کند. این سیستم معمولا در ادارات و مدارس استفاده می‌شود. کارت‌های RFID معمولاً به دو منظور بین دانش‌آموزان و کارمندان توزیع می‌شوند: برای دادن بودجه خرج‌کردن مشخص در دستگاه‌های وندینگ و دسترسی آن‌ها به مدرسه یا ساختمان اداری.
هر کارت یا شی RFID به شخص خاصی اختصاص داده می‌شود و شماره شناسه خود را در سیستم دارد. مقدار موجود برای استفاده در سیستم و دستگاه در زمان خرید نشان داده شده است. کارت‌های RFID مزایای زیادی برای کارکنان دارند که باعث ایجاد فضای کاری مثبت و افزایش روحیه می‌شود. شرکت‌ها می‌توانند:
با دادن بودجه به کارمندان برای خرید یک میان وعده، قهوه یا حتی یک وعده غذایی کامل در دستگاه، بهره‌وری کارمندان را افزایش دهند، بنابراین کارمندان نیازی به هدر دادن زمان برای خرید در خارج از دفتر ندارند.
با دادن کارت هدیه RFID به افراد برتر برای کار خوب و مشارکت در محل کار یا مدرسه پاداش دهند.
شما می‌توانید خوانندگان RFID مختلفی را در بازار پیدا کنید. برخی از خوانندگان می‌توانند از عملکرد RFID و NFC پشتیبانی کنند، که بهترین گزینه برای فروشندگانی است که می خواهند به مخاطبان داخلی و خارجی خدمات ارائه دهند. با این حال، اگر قصد دارید فقط در یک محیط بسته خدمت کنید، خواننده RFID ایده آل است زیرا دستگاه تا 10 برابر مقرون به صرفه تر از کارت خوان است.
 پرداخت غیر نقدی دستگاه وندینگ


شرکت تیام تجارت آروند پس از یک دهه فعالیت های تحقیقاتی و تجاری در زمینه دستگاه های قهوه ساز و وندینگ تمام اتوماتیک (Vending Machine) بخصوص نوشیدنی های گرم و سرد ، هم اکنون ارائه دهنده ی مطمئن دستگاه های لوکس نوشیدنی متناسب با ویژگی های فرهنگی ، الگوهای مصرفی و سطوح درآمدی در کشور میباشد.