021-88861815

تیام وبلاگ

جمعی از مطالب وندینگ ماشین ها در جهان

حقایق دستگاه وندینگ قهوه

حقایق دستگاه وندینگ قهوه
تحقیق در مورد یک ماشین فروش خودکار قهوه با وجود مجموعه‌ای از اصطلاحات مورد استفاده برای توصیف ویژگی‌های بی شمار آن، می‌تواند یک کار گیج کننده باشد. برای کمک به کشف رمز و راز دستگاه‌های وندینگ قهوه، واژه نامه زیر را ایجاد کرده‌ایم که امیدواریم به درک این دستگاه‌های ساده و در عین حال پیچیده کمک کند.

ابعاد (ارتفاع x عرض x عمق)
حداکثر فضایی که وندینگ قهوه شما از نظر فیزیکی اشغال می‌کند. همچنین هنگام در نظر گرفتن فضای مورد نیاز خود، مهم است بدانید که آیا دستگاه به فضای اضافی در بالا نیاز دارد - برای پر کردن دانه‌ها یا آب - یا کناره ها - برای پر کردن مواد مصرفی فروش یا تمیز کردن دستگاه. 

تعداد گزینه‌های انتخاب نوشیدنی
این مورد مربوط به تعداد گزینه‌های از پیش برنامه ریزی شده موجود روی دستگاه است. ارائه دهنده وندینگ قهوه شما، تعداد انتخاب‌های نوشیدنی‌ها (انواع مختلف قهوه و نوشیدنی‌های گرم) را مطابق با نیازهای مورد نظر شما برنامه‌ریزی می‌کند. فراموش نکنید که ممکن است بخواهید علاوه بر نوشیدنی‌های دلخواه خود، پیش انتخاب‌هایی را برای آب داغ و شیر داغ نیز اختصاص دهید.

تعداد پیش انتخاب‌ها
پیش انتخاب‌ها دکمه‌هایی هستند که برای تعیین یک گزینه برای استفاده در انتخاب شما برنامه ریزی شده‌اند. به عنوان مثال، دستگاه فروش قهوه شما ممکن است 2 پیش انتخاب برای اندازه فنجان داشته باشد - فنجان بزرگ و فنجان کوچک. این گزینه قبل از انتخاب نوشیدنی انتخاب می‌شود.

آسیاب دانه‌های قهوه
برخی از وندینگ‌های قهوه دانه‌های قهوه را ذخیره می‌کنند که پس از انتخاب قهوه به‌طور خودکار آسیاب شده و سفارش آماده می‌شود. در حالی که بیشتر این دستگاه‌ها فقط یک نوع دانه را ارائه می‌کنند، مدل‌های پیچیده‌تر ممکن است ۲ نوع دانه را ارائه دهند تا کاربران بتوانند نوشیدنی‌های قهوه کافئین‌دار یا بدون کافئین را انتخاب کنند.

ظرفیت دانه های قهوه
ظرفیت نگهداری فیزیکی دانه قهوه، معمولاً بر حسب گرم است. بسیاری از وندینگ‌های قهوه ممکن است گزینه افزایش ظرفیت دانه‌های قهوه را نیز داشته باشند.

تعداد مخزن پودر فوری
مخزن‌های پودر فوری، پودرهای آماده را که ممکن است در نوشیدنی شما استفاده شود ذخیره و توزیع می‌کنند. پودرهای فوری می‌توانند شامل قهوه فوری، قهوه‌های طعم دار مخصوص، پودرهای شکلات داغ، چای و سوپ باشند.

کاسه مخلوط کن
کاسه مخلوط‌کن جایی است که عمل آماده‌سازی در دستگاه وندینگ قهوه شما اتفاق می‌افتد. هنگامی که گزینه‌ای را انتخاب می‌کنید پودر مورد نظر در یک کاسه ریخته می‌شود، آب داغ به آن اضافه می‌شود تا پودر در آن حل شود و سپس محلول در فنجان ریخته می‌شود. به عنوان مثال، اگر در دستگاهی گزینه شکلات داغ را انتخاب کنید، دستگاه پودر شکلات داغ و شاید حتی پودر شیر را در یک کاسه مخلوط کن ریخته و سپس با آب داغ ترکیب کرده و سفارش را آماده می‌کند.

اندازه مناسب لیوان
فاصله بین سر توزیع و سطح لیوان تعیین می‌کند که چه اندازه لیوانهایی را می‌توان برای دستگاه استفاده کرد. برخی از وندینگ‌های قهوه دارای جای لیوان با ارتفاع قابل تنظیم هستند و برخی حتی فضای کافی برای یک پارچ را هم دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است فقط برای اندازه‌های خاصی از فنجان مناسب باشند.

مخزن آب مستقل
وندینگ‌های قهوه که در نزدیکی منبع آب قرار ندارند یا باید جابجا شوند یا ممکن است به یک مخزن آب مستقل یا داخلی نیاز داشته باشند. در برخی موارد این مخزن می‌تواند یک مخزن تغذیه گرانشی باشد. در موارد دیگر، می‌تواند یک مخزن آب بزرگ در پایه دستگاه با یک پمپ کوچک باشد.

ظرفیت مخزن آب
ظرفیت مخزن آب دستگاه شما معمولا به لیتر اندازه‌گیری می‌شود.

اتصال آب اصلی
اتصال آب اصلی به این معنی است که شما نیازی به پر کردن دستگاه وندینگ خود با آب ندارید. نصب معمولاً به یک فیلتر آب، کاهنده فشار و شیر توقف نیاز دارد.

سیستم پرداخت
سیستم‌های پرداخت را می‌توان به برخی از دستگاه‌های وندینگ قهوه اضافه کرد. این سیستم‌ها می‌توانند سکه‌ها، اسکناس‌ها یا کارت‌ها یا ترکیبی از موارد فوق را در خود جای دهند.

کابینت پایه
دستگاه وندینگ قهوه شما ممکن است رومیزی باشد و روی نیمکت نصب شده باشد یا ممکن است یک دستگاه ایستاده باشد. دستگاه ایستاده شما ممکن است به یک کابینت پایه نیاز داشته باشد. کابینت‌های پایه می‌توانند زباله‌ها (آب و تفاله قهوه آسیاب شده) را در خود جای دهند. کابینت‌های پایه نیز ممکن است بتوانند برای مواد مصرفی یدکی مانند قهوه، پودرهای فروش، فنجان، شکر و همزن استفاده شوند.

سنسور فنجان
حسگرهای فنجان میزان ضایعات خیس ایجاد شده توسط دستگاه وندینگ قهوه شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. دستگاه تنها زمانی که حسگر فنجان، فنجان شما را تشخیص دهد نوشیدنی را توزیع می‌کند و به محض برداشتن فنجان، دستگاه، توزیع محصول را متوقف می‌کند.

سیستم شیر تازه
سیستم شیر تازه دارای دیگ شیر و واحد کف ساز مجزا می باشد. هنگام استفاده از سیستم شیر تازه، باید به یخچال شیر نیز توجه شود. در برخی از ماشین‌های خودکار، یخچال شیر داخلی است، در حالی که در برخی دیگر ممکن است یخچال یا خنک‌کننده شیر جداگانه مورد نیاز باشد.

 


شرکت تیام تجارت آروند پس از یک دهه فعالیت های تحقیقاتی و تجاری در زمینه دستگاه های قهوه ساز و وندینگ تمام اتوماتیک (Vending Machine) بخصوص نوشیدنی های گرم و سرد ، هم اکنون ارائه دهنده ی مطمئن دستگاه های لوکس نوشیدنی متناسب با ویژگی های فرهنگی ، الگوهای مصرفی و سطوح درآمدی در کشور میباشد.